måndag 5 juli 2010

Resultatet av grävningen...

Första spadtaget och första steget mot vår nya rabatt...

...som nu är klar. Löjtnantshjärtan, astilbe, daggkåpa, vallört är de växter som jag satt där plus att jag petade dit gräslök i kruka som jag köpte på ICA (men jag tog förstås bort krukan innan!)

Har dessutom hunnit med min promenad, klippt gräsmattan (inte klar eftersom det blev soppatorsk), gjort lunch, hämtat Liza som fått punka på cykeln och tyvärr fått tacka nej till en kopp kaffe hos Carina. Men inbjudan står tack och lov kvar!!

Snart kommer Bea, Marcus och Line, de åker hem imorgon. Himla tur att jag och S&S ska åka ner nästa månad, så vi får träffas igen.
Dessutom kommer Liza och troligtvis Kim också och äter middag, roligt att ha nästan alla barn hemma på mat. Blir en klassiker idag: jag gör köttbullar och till det serveras färskpotatis, gräddsås och lingonsylt (lingonen plockade i Lakamark!).
Till efterrätt ska jag göra en rabarberkaka, hittade receptet hos Susanne.

Ha det bra alla
Kram

3 kommentarer :

Malin sa...

Vad fin rabatten blev! Jag som aldrig tyckt om trädgårdsarbete, nu tycker jag det är riktigt roligt och fint är det med alla blommar och andra växter!
Kram Malin

Camilla sa...

Vad fint det blev.
Va!!!
Tackade du nej till Carinas goda kaffe!!! ;)
Ha en toppen dag!
Kram!

gunsan sa...

Det blev superfint med den nya rabatten;))
Kramizzzzz