torsdag 3 juni 2010

Magi

Bild lånad från Google

Joe Labero var i Ö-vik igår och bländade publiken, enligt vår ortstidning idag. Enligt samma tidning var priset för barn som ville se föreställningen 500 kronor, så i mitt stilla sinne undrar jag hur mycket en vuxen fick punga ut med!

Nåja det var en liten parentes, vad jag vill berätta är något som hände när Rebecca var cirka sex-sju år.
Vi två plus en granne och hennes jämngamla dotter skulle fara och se cirkus Scott i Ö-vik. Den var världsberömd, med jätteduktiga artister. (Existerar den cirkusen nu?)
Vi hade oturen att få ganska dåliga platser, fick sitta vid ingången till manegen.
Allt var påkostat och jättebra, vi fick verkligen valuta för pengarna. I slutet av föreställningen var det dags för det omtalade huvudnumret, en sprillans ny Volvo skulle trollas bort inför våra ögon.
Bilen kördes in i mitten av manegen, bara strålkastarna lyste upp den. Tre höga "träväggar" restes upp och dolde bilen, allt ljus släcktes under det att en trumvirvel hördes.
När allt ljus tändes igen, togs träväggarna bort och TADAAA: Volvon var borta!!!!
Folkets jubel!
Men vi som satt vid sidan såg att Volvon backade ut från manegen!
B och jag bara tittade på varandra och började gapskratta, vilken antiklimax.
När jag kom hem och berättade det för J, undrade han vad jag hade väntat mig. Att bilen verkligen skulle gå upp i rök??
Men det är ju så tricken går till, det är illusioner. Det är bara det att jag ändå kände mig lurad, det var en sådan simpel förklaring.

Nu ska jag ut och gå, bloggläsning och kommentarer får vänta till senare.
Ha det bra alla
Kram


2 kommentarer :

Madeleine Berglund sa...

Hur går det med de små söta kattungarna? Är sååå nyfiken...
Kram Madeleine =)

gunsan sa...

Vet du, jag är ingen älskare av trolleri, inte min melodi;) sen får de vara hur duktiga som helst.
kramizzzzz

.....är lite sur, det går nämligen inte att göra inlägg hos mig;)