tisdag 4 maj 2010

Vilken dag!

I går morse kom han inklivande, en av många kärlekar jag har: Alfons! Sen var det ingen lugn stund (nu menar jag inte att han är jobbig eller så), kliva, klättra och utforska. Ett barn som är fjorton månader har väldigt mycket att göra på dagarna, faktiskt så mycket att det krävs en tupplur två gånger per dag!
Han och jag var ute på gården och tanken var att jag skulle räfsa och rensa lite i rabatten. Men nu tänker inte en mormor och ett barn på samma sätt, istället blev det att spela fotboll och gå fram och tillbaka.
Alfons är väldigt gosig, generös med pussar och väldigt blöta sådana!!

Idag blir det stan med Saga, hon är i desperat behov av ny jacka och nya skor. Dessutom hade hon andra småsaker hon ville köpa, så det lär bli några timmar som tillbringas där.
Nu ska jag äta frukost och senare ska jag ta min promenad.

Ha det bra alla
Kram

2 kommentarer :

Camilla sa...

Hoppas att hon hittar en bra jacka.
Promenad?
Nä inte för mig.
Den gjorde jag bort igår ;)
Ha en bra dag och kram på dig!

gunsan sa...

Mmmm härligt med barnbarnspussar;)
Hoppas ni hittar nåt fint o vettigt i stan nu, kanske nåt ovettigt också, man kan ju aldrig veta;)
Kramizzzz