tisdag 25 maj 2010

Loppisbild

Jag berättade tidigare att jag gjort ett loppisfynd i lördags, nu är den avtorkad och står på plats i hallen.
Köpte den på en gårdsloppis, en före detta medlem i vårt vinlotteri bodde där med sin man. Har berättat i ett tidigare inlägg om henne, så jag känner extra för den här lampan.
J tyckte förstås att vi har lampor så det räcker och blir över, men den här är precis som jag vill ha den. Det är klart att det blev en rockad i huset när jag bytte ut och bytte plats, men i slutänden åkte en lampa ut ur huset.
Det har blivit lite grann av mitt motto: en sak in, en annan ut.

Igår visade jag J bilden på liljekonvaljerna som jag lagt ut på bloggen, var så glad att de hade börjat slå ut.
Han blev då måttligt imponerad, knappt att han tittade på fotot. Men jag fick frågan:
-"Har du inte sett dem vi har vid garaget, de håller också på att blomma"!
Snacka om att bli hemmablind, att inte vara medveten om hur det ser ut runt huset.
Men i morse så var jag tvungen att gå och titta, jomenvisst står de där och på väg att slå ut.

Idag känns det riktigt kyligt ute och det har även regnat, men "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Det mantrat får jag upprepa så jag inte har någon ursäkt att hoppa över promenaden idag.
Ha det bra alla
Kram

8 kommentarer :

Afrodite sa...

Tjusig lampa! =) Och ännu mera fina liljekonvaljer...ljuvligt! =)
Och visst sägs det att det inte finns något dåligt väder...men allvarligt...8 grader, halv storm och grådassigt i slutet av maj...DET kallar jag dåligt i alla fall! Fy vad trist att vi inte kan få sommar!
Kram på dig och ha en fin dag! =)

gunsan sa...

Riktigt vännen, det finns inget dåligt väder, bara om man har för tunn tröja på sig, som jag hade i morse tihi.
Vet du att en snarlika lampa har jag också efter min farfar och en annan slags fotogen-lampa som de hade på väggen, men mina står inte så fint putsade o framme som din gör;))
kramizzzz

Carina Sjölund sa...

Vilken fin lampa du har köpt,du är duktig på att fynda olika saker ser jag.Ja,måste säga i dag är det nästan som man vill ha långkalsonger,kallt burrr!Men jag har beställt riktig sommar värme till de 21 juni då är det SEMESTER........ Ha en bra dag och kram på dig!

Bara Jag sa...

Tycker du verkar ha så god pli på din make - du får bestämma som du vill verkar det som!

cecce sa...

Du är verkligen flitig som promenerar!!

Ofta är det väl så..att man är hemmablind och inte ser det som är närmast huset:-)
Liljekonvaljer är såå vackra!! Dessutom luktar d gott!!

Ha en skön tisdagskväll!!
Kramar

Camilla sa...

Jag var tvungen att stanna bilen för att gå ut att plocka lite liljekonvaljer...fast dom inte riktigt var utslagna :)
Ha det bäst!
Kram!

Susanne P sa...

Det är, som du säger, lätt att bli hemmablind...
Det var en kanonfin lampa du hittat!
Kram

anne sa...

Den lampan var verkligen ett fynd! Jag antar att den fungerar?

Och liljekonvaljer!?! Det har jag ju missat! Dags att pallra sig ut, jag älskar liljekonvaljer!