måndag 26 april 2010

Måndagslista

Som små solar stod de där, tussilagon! Fotot taget med mobilen, därav den dåliga skärpan!

Min näst äldsta dotter Bea brukar varje måndag skriva en lista över saker som hon är tacksam för. Jag vet att hon har fått idéen från en annan blogg, tanken är ju bra att på veckans tristaste dag hitta små pärlor att glädjas åt.
Nu har jag bestämt att det ska jag banne mig också göra! Men med mitt minne är det troligt att det blir bara idag!!

Idag är jag glad för:
* att det blev bestämt att jag ska träffa Alfons (och hans mamma) i morgon
* att Line säger "älka mommo" även fast jag inte är där
* att jag har fem underbara döttrar
* att jag är gift med världens bäste (i mina ögon)
* att jag lärt känna underbara människor genom bloggen
* att jag har börjat virka igen
* att jag kommit igång på riktigt med mina promenader
* att det är vår

Skulle kunna fortsätta, men jag sätter punkt där. Tycker det verkar vara ett bra sätt att fokusera på positiva saker, speciellt när man känner sig låg och tycker att allt verkar vara skit.
Gör ett försök ni också!
Ha det bra alla
Ajöss


6 kommentarer :

Afrodite sa...

Trycker på "gillar-knappen"! =)
Kram på dig!

Camilla sa...

Vilken bra idé!
Ha det bra och karm på dig!

Roses & Angels sa...

Dom är så fina dessa små gula solar som lyser i backarna nu. Ja du mina barn är omtänksamma dom och det är bra. MEN som man är mot dom får man ju tillbaka eller hur man ska säga. Hhaha barn kan dom, dom ser ju vad man har! Ha en fin vecka. Solen har varit framme här idag och det har varit varmt. Kram

gunsan sa...

Vilken kanon-idé, kanske man skulle prova på;))
Kramizzzz

gunsan sa...

SV: absolut, hon vet vilka byxor det är och jag kan säga dig att de är supersköna;)) jag tvättar dom och när de torkat så åker de på igen tihi.
Kramizzzzz

cecce sa...

Helt rätt!
Man ska försöka se det positiva i vardagen. Inte glömma bort det man har och det man har att va tacksam för. Vi gör det alltför ofta.

SV: Tror att varje kvinna vet hhur svårt det är att hitta egentid. Vi är så dåliga på att sätta oss själva i fokus. Jag försöker bli bättre på det och har väl lyckats lite grand i alla fall:-)

Nu ska jag snart till jobb.
DDags att snabba på:-)

Ha en skön tisdag!
Kramar