söndag 14 mars 2010

Melodi nummer nio

Lite smått och gott på hyllan i köket, längst ner till vänster en skål från "Bruksgodset" som jag fick i 50-årspresent i fjol. Äpplet ovanför köpte jag för några år sedan på "Brovägen 9". Ägget som står bredvid är också en födelsedagspresent.
Muggarna är köpta för att matcha köket (!) och för att Starbucks blev mitt favoritställe i USA. Den till vänster är köpt i Seattle och den andra på Hawaii.

Jisses vad jag jublade när Salem Al Fakir "bara" fick 88 poäng av svenska folket! En av (alla) mina favoriter blev trea, Erik Saades låt.
Man kan se vart det lutar när Annas låt fick låga poäng av den internationella juryn. Den verkar inte gå hem i Europa precis, för det var när svenska jurygrupperna och svenska folket kom med sina poäng som hon vann.
Det återstår att se hur det går, men faktum är att tjejen har en otrolig röst!

Nu ska vi snart äta middag, sedan ska det ställas inför skolstarten igen imorgon. Sportlovet har bara svischat förbi, liksom alla andra veckorna på året.

Ha det bra alla
Ajöss

2 kommentarer :

gunsan sa...

Vilka härliga o maffiga muggar;))

Anna har en speciell o härlig röst tycker jag, men om hon går hem i Europa,,,,,,,tja varför inte;))
Kramizzzzzz

Camilla sa...

Eftersom jag hade så många favoriter var chansen liten att jag skulle bli besviken.
Anna var bra men slår den utomlands...knappast!
HA det bra och kram på dig!