torsdag 11 mars 2010

Torsdag

Bricka/fat som jag betalade tio kronor för. Måste komma på vad jag ska använda den till.
Gammal hålslagare för en femma, har sin plats på min sekretär uppe i hallen.

Jag vet att det finns de som undrar över alla inköp jag gör, hur får jag plats med allt och har jag inte fullt i huset nu?
Lever efter: en sak in, en annan ut. Jag aktar mig väldigt noga för att det ska bli för mycket saker här hemma, kan lätt bli som så att man inte ser varje sak utan det blir mest rörigt.
Brukar lägga undan eller ge bort till de äldre flickorna, tur att sakerna i så fall hamnar inom familjen. För ett tag sedan kom jag på att jag ångrade att jag gav bort ett par "ljuslampetter", men eftersom det var Liza som fått dem så kunde jag få tillbaka dem!

Ha det bra alla
Ajöss

7 kommentarer :

Camilla sa...

Hahaha!
Ja..det gäller att tänka efter...före man ger bort :)
Ha det bra och kram på dig!

Madeleine Berglund sa...

Vilken charmig hålslagare. =)
Trots tråkigheter önskar jag dig en finfin dag!
Kram Madeleine

♥ Carina ♥ sa...

Jag sålde bort ett gammalt skrivbord som min pappas morfar hade haft. Det ångrar jag idag så jag nästan får ont i magen när jag tänker på det *snyft*
Kramen

Dansbandsfrun sa...

Det ska jag ta till mig o leva efter jag med!
Tack för mailadressen, jag tar det någon dag snart, de e lite mycke nu ;) kramar

Susanne P sa...

Jag kan aldrig göra mej av med gamla grejer men som tur är har vi en sommarstuga (som är tio gånger så stort som vårt hus!) som jag brukar pytsa grejerna till när jag byter ut här hemma... :)
Kram

cecce sa...

Tar du verkligen bort en sak för varje ny?
Jag tänker ofta jag ska göra det men vet aldrig vad jag ska ta bort:-)

Du har så många fina saker!!!!

Kommer fortfarande nte fram på din adress. Nu har jag börjat gå till dej via Camillas kommentarer! Funkar det med!

Kram

gunsan sa...

Problemet tycker jag är att det är så många saker som jag har ärvt efter mor o far o morföräldrar o ingen ting vill jag kasta utan det läggs till slut i lådor i klädkammaren. Dyker ner i lådorna ibland o blir då glatt överraskad ;))
Kramizzzzzz