måndag 7 december 2009

Lite pynt

Kyrkan på plats tillsammans med några tomtar gjorda av barnen.

Tomten jag fick på vinlotteriet igår


Nu har min VÄTT (obs: ej tomte!) fått en kompis! Julpyntandet fortsätter, ska fortfarande inte titta ut för då försvinner stämningen.
Går omkring och funderar: när började det bli så här? Alltså ingen snö och ändå är det 7 december.
Vi människor har väl den förmågan att tycka det var bättre förr, varmare, soligare somrar och kalla "snöigare" vintrar. Dessutom var det alltid snö på julafton, punkt slut!

Idag är det storhandling som gäller, jobbigt att tänka ut vad som ska handlas, men väldigt skönt när det är gjort.
Dessutom ska jag på biblioteket och hämta två böcker som jag beställt, för nog ska det gå att pressa in lite läsning i schemat.
Bakas ska det också, ska köpa hem alla ingredienser så det finns när jag får ett ryck. Skulle jag inte få det rycket måste det göras ändå, men det är inte lika roligt när man måste.

17 dagar kvar
Ajöss



2 kommentarer :

Camilla sa...

Hur hinner du allt?
Kan jag få några timmar av dig.
Du kan ge mig det i julklapp!
Ha det bra och kram på dig!

♥ Carina ♥ sa...

Jag får dom där "rycken" i bland och då jäklar gäller det att passa på...innan anfallet går över :)
Kramiz