tisdag 10 november 2009



För det första är jag urusel att ta bilder och för det andra, att ha en värdelös kamera gör ju inte saken bättre!!
Vad jag vill visa med denna bild, är att jag kom på att jag hade en ljusslinga som jag kunde placera ut. Sagt och gjort: ut och arrangera snyggt, för snyggt är det även om det inte syns på bilden!

Småtjejerna har haft innebandyturnering i skolan idag. Hela mellanstadiet var med och de delades in i grupper, blandade åldrar.
Sannas lag kom sist, men Sagas lag vann faktiskt turneringen. Nu var det som så att det laget hade fler spelare än de andra, och snöpligt nog fanns det inte priser till alla i laget. Det fattades ett och den som blev utan var Saga:( Men tydligen blev hon lovad ett ganska snart, det är ju kul för henne att ställa in i "prisskåpet".

Nu ska jag gå och fixa med den hemliga julklappen, har på äldre da'r börjat tycka om att pyssla.
Sedan några år tillbaka har jag klätt om och målat loppisfynd, det var en talang jag inte alls visste att jag hade!
Men nu scrap bookar jag, målar och syr på dagarna. Ha, hade någon sagt det till mig för tio år sedan, hade jag bara skrattat. Jag, pysseltant? Åh nej.

Man hittar nya sidor hos sig själv hela tiden, för i somras hade jag väl inte en tanke på att skaffa en blogg. Läste förvisso andras, men jag trodde inte jag skulle ha något att skriva om. Dessutom var de andra så roliga och duktiga, så jag fick nästan mindervärdeskomplex.
Till slut kom jag på att jag skriver om det jag vill, de som inte gillar det behöver inte gå in och läsa.

Fortfarande 44 dagar kvar...
Ajöss

3 kommentarer :

♥ Carina ♥ sa...

Du får väl skylla på kameran då :) Men det där ser väl fint ut.
Tobbe tyckte det hade varit en toppendag, han gillar verkligen innebandy.
Pyssla är väl bland det roligaste som finns, synd bara att tiden inte alltid räcker till.
Jag tycker du har en trevlig blogg så "keep on blogging"
Natti natti kram

Madeleine Berglund sa...

Oooh så mysigt det ser ut. Igår hade jag värmeljus tända hela dagen. Väldigt avkopplande måste jag få lov att säga. Ha en fin dag! Kram Madeleine

Anonym sa...

Ser ju supermysigt ut, har också en lykta kom jag på som jag helt plötsligt tänker ställa ut, hihi.
Bra inställning där till bloggandet, den som vill läsa läser, svårare än så är det inte.
Kramizzzzz
Gun