fredag 16 oktober 2009

Kläder, IKEA och julklappar

Man tänker så bra när man är ute och går, kommer på lösningar till olika problem och får många idéer.
Idag var tankarna på vad jag ska packa för kläder till Sundsvallsresan i helgen. Jag tror att mitt problem är att jag har alldeles för mycket kläder ( hoppas J inte läser min blogg!). Var ju till Häggströms och köpte linne och sjal, men nu börjar jag vela. Antar att vi måste ta varsin väska, måste ha en egen för alla kläder jag lär packa.
Hemma går jag klädd i joggingbrallor och T-shirt, sköönt! Är egentligen inte alls intresserad av kläder, men det är roligt att känna sig fin och snyggt klädd.

Någonting jag ser fram emot mest på den här resan stavas förstås IKEA!
Älskar heminredning och att pyssla på här hemma, så det varuhuset är rena paradiset för mig. Det blir bara några timmars stopp, men i november blir det en heldag, ska åka med en arrangerad bussresa.

Då blir det julklappsinköp, vi har ju ganska många att köpa till!:) Har redan köpt flera stycken, gäller att vara ute i tid!
Varje år gör jag som så att jag tar ett A4, liggande, och ritar fem kolumner och skriver barnens namn längst upp. Sedan fyller jag i allt eftersom och när jag slagit in paketen bockar jag av så jag vet vilka som är inslagna. J brukar varje år glömma något paket, alltså vem han köpt det till. Brukar sluta med att han måste öppna det!
Eftersom jag inte jobbar så sköter jag alla inköp. Men på slutet kommer J igång och förstör min noga planerade inköpslista. Jag brukar se till så de får klappar för ungefär lika stor summa och när jag är färdig så slår det aldrig fel: J kommer alltid med några paket som stjälper allt. Han formligen älskar att ge paket, men det stora lasset överlämnar han gärna till mig! Nu har vi dessutom Line och Alfons också, så pakethögen blir större och högre för varje år.
Men som det sägs: det är roligare att ge än att få!
Ajöss

2 kommentarer :

Anonym sa...

Ler lite igenkännande när jag läser vad du skrivit, just det här med att det ska vara så rättvist som möjligt, där är jag jättenoga, skriver lista som du beskriver och denna kära lista gör jag om ideligen *skrattar*!!
Här är det jag som står för inköpen och i vilka affärer vi ska spatsera in i, sen agerar R som packåsna, det är han toppenbra på.
Sen när det gäller julklappar till barnbarnen, då önskar man ju att man hade ett valv som farbror Joakim har :)))!!

Riktigt mysigt att sätta sig här och kika in hos dig, trodde inte att du skulle vara så här snabb med att skriva på morgonen, men ack vad jag bedrog mig.
Nu ska jag värma mig med en fika-påtår, ischans vad blött det blev ute, kanske inte jag så mycket, men Danza såg ut som om hon hade duschat!!! Kramizzzz o ha en bra dag!!!
Gun

♥ Carina ♥ sa...

Va roligt att hitta dig här!! Ytterligare en blogg att besöka. Trevligt!
Hoppas att du gör några fynd på IKEA.
Ha d gott och kram på dig.