söndag 25 oktober 2009

Eskilstuna

Nu är vi äntligen här, hos Line, Bea och Marcus. Resan har gått förvånansvärt bra, men det började inte så bra.
Vi satt i bilen vid E4:an och väntade på bussen. J såg i backspegeln att den kom, men innan vi hunnit ur bilen så accelererade den och körde vidare.
Jag skrek: "följ efter bussen" (som i en actionfilm) och J gasade som ett tok. När vi körde om bussen fick jag ögonkontakt med chaffisen och viftade med armarna (kan ni se detta framför er???). Vi stannade vid en hållplats och jag kastade mig ut och viftade med armarna igen.
När vi skulle kliva på bussen sa chauffören att det händer att det står bilar vid hållplatsen som inte ska åka (ja, inte bilarna utan människorna förstås). Vi skulle stå ute och vänta istället, men vi föredrog att sitta inne eftersom det regnade.
Ja, ja, det slutade bra iallafall.
Lillgumman är så himla gullig, hon sitter på golvet med sina böcker och ska visa dem. Hon har också visat att hon kan dansa och snurra runt!
Marcus, som är kock, håller på att baka äppelkaka. Jag har lovat att ta hand om Line hela veckan, så han kan laga middag. Bea blir bortskämd med god mat varje dag, Marcus är pappaledig fram till jul så han lagar maten.
Nu ska jag pussa på Linegumman lite!
Ajöss

2 kommentarer :

♥ Carina ♥ sa...

Haha, ja vilken syn det måste ha varit,
fam. Olssons jakt på bussen :)
Men gu´va´praktiskt med en kock i familjen!!
Gosa mycket, ät gott och ha det bra, kram

Anonym sa...

Härligt, kan faktiskt se dig stå där viftande :)), ha nu några toppendagar, njut allt vad du orkar!!!
Kramizzzz
Gun