måndag 13 juli 2015

Auktion x 2 och måndagslista

I fredags var jag på auktion i en liten by utanför vårt samhälle.
Lite folk som dessutom var trögstartade = låga priser = gillas:)
Den här större trälådan blev min för endast 30 kronor!
Skärbrädan av porslin blev dyrare, 200 kr. Där
rycktes jag med av budgivningen!
 Det här fina träbordet ropade jag in för en hundralapp...och
blev erbjuden 300 av en karl. Taget sa jag;)
På auktionen igår köpte jag endast några
små sticklingar, jag tycker dessa palettblad
är så fina!

Idag måndag är jag glad och tacksam för att:
* J och jag "firade" att vi varit tillsammans i 35 år igår, heja oss!!
* Saga har sommarjobbat klart, nu blir det sovmorgnar resten av sommarlovet
* J har gått på fyra veckors semester
* det blommar för fullt i trädgården
* växthuset börjar ta form, idag har J lagt "golvet"
* vi hade en mysig dag igår i Rebecca och Andreas stuga

Du Karina som tog kontakt angående prickbladet: maila mig på rblsos@hotmail.com!

Ta hand om varandra!
Puss&Kram 

1 kommentar :

Vardag och flärd sa...

30 kronor för trälådan! Vilket fynd!! Jösses, att du blev erbjuden 300 för bordet, då fick du ju pengar för porslinsbräda kan man säga, du kan "affära" minsann!
Ha en fin vecka!
Kramar Eva