måndag 29 juni 2015

Måndagslista

 Den här stora kopparhinken köpte jag på en liten
loppis i Göteborg. Prutade 200 kronor, och när jag
skulle betala tog de inte kort och hade inte heller
swish. 
Då erbjöd sig damen att skjutsa mig till närmsta
uttagsautomat, vilken service!
 Det rostiga fatet köpte jag på en gårdsloppis hos en
gammal arbetskompis. Visste inte vad jag skulle
använda den till, men eftersom den var så fin och
var nästan gratis så slog jag till!
Under glaskupan är en del av alla de rosor vi fick
när Liza dog.
Den här lådan fick jag av grannarna, troligtvis är det
någonting som tillhört typ en gammal järnspis/kamin.
 Här står de senaste fynden på vårt barskåplåda...
...i vardagsrummet.

Idag måndag är jag glad/tacksam över att:
* jag fick ett växthus på 6,2 kvm av min man på bröllopsdagen, har velat ha ett i nästan två år!
* vi fick underbart väder midsommarhelgen och dessutom träffade vi alla sju barnbarnen
* vår resa till Göteborg blev en tiopoängare, trots en försening på fyra timmar på nedresan. Men jag fick besked idag om att jag får tillbaka halva summan:)
* vi fick tummen upp av högste chefen på Metsä Board om att plantera ett träd på platsen där Liza och Tommy bodde
* J och jag hittade en fin sten som kommer att ligga nedanför bergskörsbärsträdet. Nu ska jag skrubba den ordentligt och sen skriva något på den
* jag har min fina familj. Har skrivit det så många gånger, men det tål att upprepas!

Ta hand om varandra!
Puss&Kram

3 kommentarer :

Vardag och flärd sa...

Du har en stor, fin familj! Så fint att ni får plantera ett träd på platsen!
Och jag måste säga GRATTIS till växthuset, så roligt!
Du har som vanligt gjort fina fynd och det var ett vackert sätt att spara Lizas blommor.
Ha en fortsatt fin sommar, vännen!
Kramar Eva

MARIA I KOS sa...

Förstår att du är glad över växthuset. I går planterade jag några plantor i en zinkkruka som fanns här i stugan när vi köpte den, (är i stugan nu). Den har blivit rostig , då tänkte jag på dig att den hade du gillat ;)

Fint att ni planterat ett minnesträd.

Många kramar till dig Marie ♥♥

kamin sa...

Jätte fina bilder också! Älskar sådana här bilder. Så fint