lördag 22 september 2012

Jag antar att...

...min blogg placerar sig under rubriken "loppis, shopping,
inredning", men varför kategoriskt hålla sig till det?? Det blir väl
 lite mer spännande att kasta sig in i andra ämnesområden...
Därför kära läsare, är det nu dags för "Mitt i naturen";)

Denna duvhök (eller sparvhök, det är delade meningar om vilket!)
satt utanför vårt köksfönster i 2,5 timme i torsdags.
Häftigt värre att se den på nära håll, för den var riktigt stor!!
Lyckligt slut och en engagerad speaker;)

Men nu över till något helt annat:
*
*
*
Idag blir det shopping i Umeå, jag och tre av döttrarna plus yngsta
barnbarnet tar tåget upp. Strosa runt bland favoritaffärerna, klämma
och känna på sakerna och naturligtvis ska vi ta en fika på NK också!

Hoppas att även ni får en härlig lördag:)
P&K

10 kommentarer :

Karin sa...

Men så häftigt att ha en sådan bjässe på besök!!!
De är ganska lika de där hökarna, så de är lätta att förväxla men jag tippar på sparvhök :)
Och katten sedan...hahahaha...den var nog inte riktigt lika tuff så länge fågeln satt där;)

Kramar! ♥

♥ Carina ♥ sa...

Wow! Mitt i naturen fast på altan. Vilken show du fick till kaffet :)
Ha en trevlig shoppingdag i Umeå!
Kram

Tina sa...

Jisses vilken fågel! Han såg ut som han ville in på en fika!!

kram

Camilla sa...

Att du inte stoppade in fågeln i ditt fågelbur ;)
Gud så häftigt!
Det är inte var dag man få se en sån där fågel.
Coooolt!
Ha en bra dag i Ume nu!
Kram!

Tinezza sa...

Vad häftigt !!! Vilken upplevelse att få ett sånt besök :) En filmsnutt till Mitt i Naturen kanske ;)

Fru Vallmo sa...

Men titta, vad häftig! Jag älskar sådana "naturupplevelse" WOW!

House and Garden by Bia sa...

Undra vad han såg där inne?
Ha en trevlig runda i Umeå.
Trevlig helg!
Kram Bia

MARIA I KOS sa...

Det passar visst in på din blogg . Du visade ju fågelburen i går ;)
Häftigt besök !
Ha en trevlig shoppingdag i Umeå . Hoppas du hittar något fint .
Kram ♥

Britt-Inger sa...

Haha, va mysigt !! inte ofta man får skåda en så´n pippi på nära håll :) O katta då…. blev väl nästan skrämd av storleken :)

Bea sa...

Hej!
Av ren tillfällighet kom jag in på din sida och det var jättetrevligt att få se den fina gästen du har utanför ditt fönster!
Det hade även jag gärna haft :)
Nu tror jag att gästen är en ung Sparvhök, men eftersom den satt så länge hade den kanske krockat med glaset i flykten eller är den skadad kring foten. Det skuggar kanske av ngn röd blomma i glaset på fågelns högra fot, men eljest ser det ut som ngn skada där omkring?
Tack för titten! / Bea