måndag 27 augusti 2012

Nya gardiner och måndagslista

De sista dagarna har jag visat många gamla saker här på bloggen,
så idag blir det bilder på splitternya gardiner.
Jag köpte dem hos Åhléns, tycker att det är fint när ljuset silas
genom tyget. Vill helst inte ha så mörka och "tunga" gardiner, så
dessa var perfekta!!

Idag måndag är jag glad för att:
* det är så mysigt att tända ljus nu när det börjar mörkna tidigare på kvällarna
* första skolveckan har gått bra för Saga och Sanna
* vi hade en mysig lördag hos Line och Lova
* jag var till frissan och fick slingor gjorda i torsdags, jag är jättenöjd
* det trots allt finns saker att glädjas över, att det blev en måndagslista även denna vecka!

Hoppas ni får en bra start på vecka 35!
P&K

11 kommentarer :

Karin sa...

Så fina gardiner! Tycker heller inte om alltför heltäckande mörka gardiner. Åhléns har väldigt många fina tyger!!
Fin måndagslista, det finns alltid något att glädjas över!
Kram ♥

Camilla sa...

Mycket fint.
Jäklar vad det regnar! Jaja..det blir nog en bra ledig måndag i alla fall :)
Kram!

Herr Nilssons Fru sa...

Uj har ni regn:( nja de har ju inte vi, vi ligger fortfarande över 20 graders sträcket i solen:) Undrar just hur dax Ni får mörkt nu där uppe? Här mörknar runt 21 de o är väl redigt mörkt ungefär 21.30. Så trist sedan när de mörknar redan vid 16, men de dröjer tack o lov ett tag till:)

Fina gardiner!! Ja lite ljus är ju bra när de är mörkt på utsidan ändå.

Kramiz o go måndag.

Äppelblom sa...

Jättefina gardiner!
Ha en bra vecka och kram!

Marianne sa...

Härlig lista även idag!
Har också köpt mig nya tunna gardiner till vardagsrummet fast lite ljungfärgade!
Måste bara sy upp dom lite för dom var väääldigt långa;)
Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Fina gardiner ...funderar på att köpa nya till vardagrummet också ..problemet är bara att jag har tre fönster så det blir inte så billigt alltid

Kram Rosa

Tina sa...

De tända ljusen har jag faktiskt längtat efter lite...
Så kul med ett kommande dop, det är så vackert med allt runt de små!

kram

Sus sa...

Du är lite glad men ändå inte...tänker på varför....
Lite skönt är det med höstdunkelt, rogivande.

Kraaaam

mariaikos sa...

Fina gardiner du köpt . Det är fint med kornischen ( stavas det så ? )tycker jag . Dina lampor gillar jag ju också , har nog skrivit det förr .
Du är duktig att skriva dina måndagslistor , men det finns alltid något positivt när man funderar en stund .
Kram ♥

Fru Vallmo sa...

En härlig lista som vanligt!
Kram på dig!

Elzie sa...

Snygga gardiner!
Härlig lista. Så roligt att läsa vad ni hittar på i veckorna.
Hoppas du får en härlig vecka.
Kram Elzie