torsdag 19 april 2012

Gästrum

Tårt-/bakelsegafflar som jag budade hem från Tradera före köpstoppet;)

I vårt hus har vi två små rum på cirka nio kvadratmeter, det ena är "mitt" rum och det andra har gått under namnet "datarummet". 
Som ni förstår har alltså den stationära datorn stått där, men eftersom vi har bärbara datorer nu så har den gamla aldrig blivit använd. Där fanns också två bokhyllor och ett piano som jag fick av mina föräldrar när jag var sex år.
Det var dessutom ett perfekt rum att slänga in sånt som vi inte behövde, ett skräprum alltså!


Innan påsk började jag röja där, herrejisses vilka grejer som rymdes i det pyttelilla rummet!!
Jag gav bort nästan alla böcker, vi tog bort bokhyllan och sålde pianot. 
Nu ska jag bland annat ställa in en säng och dessutom blir det förvaring för barnbarnens leksaker, det känns skönt att ha ett ställe att ha dem på.
Det blir ingen tapetsering eller målning där (innan sommaren i alla fall), det duger gott som det är nu.

Hoppas ni alla får en härlig torsdag och glöm inte min lilla utlottning!
Kram♥



8 kommentarer :

♥ Carina ♥ sa...

Perfekt med ett gästrum. Det där med "skräprum" är nog ganska vanligt. Finns nog hos det flesta. Här går det rummet under benämningen datarummet. Där har Mr sin stationära och jag har en massagebänk där. Som han gärna använder som avställningsyta. Hrmpf!!
Kram och godmorgon!

Vardag och flärd sa...

Så härligt att få ordning i rummet och användning för det!
Kram Eva

Malin sa...

Vi har oxå ett sånt rum, med en gästsäng i. Tyvärr så börjar det ÄVEN blir ett skräprum, vad gör man när utrymmet är begränsat här hemma ;-)
Kram

Marianne sa...

Kul att få fixa ordning rum efter rum så det får en vettig funktion. Men det där med skräprum kommer man nog aldrig riktigt ifrån om man inte är väldans ordningssam.
Här hade jag precis fått mitt hett efterlängtande förråd så jag skulle slippa mina skräprum, men då flytta dottern med sin lilla familj hem och fyllde MITT förråd med sitt bohag!:/
Som tur är har dom fått en lägenhet från juni och då ska mitt skräprum/skrubb/ateljé bli mitt igen!:)
Kram

Tina sa...

Nä, skräprum är inget o ha!
Kul att börjar få ordning, gästerna kommer säkert att trivas gott hos dig!

kram

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Så moro å ordne i stand gjesterom :) Kan tenke meg det blir like nydelig som resten av ditt hjem :) Gleder meg til å se :)

Ha en fin dag og kos deg :)
Klem Lisa:)

mariaikos sa...

Kul att göra i ordning ett fint gästrum . Det kommer väl bilder när du är färdig .
Snart får jag också ställa i ordning här när David flyttar till eget . Det blev ju omorganisering i rummen när han flyttade hem i december . Så nu har vi grejer lite överallt .
Kram ♥

Evalena - Bakeandfun sa...

Äntligen nån mer än jag som äter bakelser o tårta med gaffel! ;) jättefina!
kram