onsdag 1 februari 2012

Ett nödvändigt ont

Jag tog ett blockljus och ställde i lyktan/ampeln,
det blir ett jättefint sken när ljuset är tänt!

Jag håller på att städa uppe, det är så himla tråkigt så jag måste ta en paus. 
Såg helt plötsligt igår att jag hade en julröd gardinkappa i TV-rummet, men hur hade jag kunnat missa det??
Ibland ser man saker utan att egentligen lägga märke till det, det kopplar liksom inte mellan öga och hjärna. Men idag åkte den ner och då var jag liksom tvungen att fortsätta med städningen också. Lika bra att göra det medan jag är ensam, för jag blir himla "städ-ill";)

10 kommentarer :

Amanda sa...

Städa är så tråkigt! Men det är visserligen skönt när det är gjort :) Jag ska försöka orka städa nu medans bröd-degen jäser!

Kram

Gilla sa...

Ja, det är inte det roligaste som finns, men idag blir det inget sånt av, för jag har tvättstugan istället.

Gilla

Marianne sa...

Har haft lille Elliot idag så jag slapp städa!:D Får ta igen det nu istället....:/
Kram

Carina Sjölund sa...

Inte gör det väl någe med en röd gardin?
Jag hade ju julgranen framme tills i helgen oxå!
Men du, det är snart jul igen :)
Kramen rara du♥

♥ Carina ♥ sa...

Det där hände mig ifjol. Märkte efter ett långt tag att jag hade mina julkuddar med texten god jul kvar i soffan :)
Här är inlägget om det:
http://cinacarina.blogspot.com/2011/01/det-ar-magiskt.html

Hoppas städningen gick bra idag :)

Sv: Japp! En natt kvar sedan lite ledigt :)
Kram kram

mariaikos sa...

Jag har också röda gardiner i vardagsrummet . Men dom är inte julröda utan mörkare röd så dom får vara ett tag till .
Fint sken från ljuset .
Jag har ju glömt att svara dig . Du undrade om David och ev. flytt : Ja nog vill han ha en egen lägenhet , men det är svårt att få tag på en hyresrätt här . Den lägenheten han bodde i hyrde han i andra hand och nu skulle killen som äger den sälja den .
David vill helst hyra inte köpa en .
Men han säger : det löser sig ;)
Kram ♥

Susanne P sa...

Här brukar alltid en och annan tomte dröja sig kvar....
Kram

Vardag och flärd sa...

Så fint det blev med ljuset i ampeln!
Hoppas du blev klar med städningen! Jag tycker för det mesta att det är roligt att städa men det beror kanske på att det syns när jag städat!
Ha en fin kväll!
Kram Eva

Mamma till 4 sa...

Kan tänka mig att du sitter i soffan och är kanonnöjd med städningen =)
Själv skulle jag nog behövt göra samma sak snarast.
Övervåningen är "barnens" så där brukar det finnas att göra.
Kramen ♥

gunsan sa...

Vad fint det blev med ljuset i lyktan;)

Här skulle det också behövas städas, man vet aldrig, jag kanske också hittar nåt juligt;))

kramizzzz