fredag 27 januari 2012

Vägning vecka 2,5;)


Jaha, då har det rasslat till igen och redan blivit fredag! Då är det som bekant "rapport" för Yohannas projekt Operation Fettsanering, det känns faktiskt bra att vi är några stycken som kämpar tillsammans.
I söndags unnade jag mig två go'kakor och jag åt middag på restaurang igår, men har ökat mängden frukt och grönsaker. (Har ni förresten smakat apelsinerna, jäklar i mig vad goda de är!)
Jag går "stavgång" cirka 45 min/dag, de dagar det är sämre väder så motionscyklar jag istället i cirka trettio minuter. Guuud, så tråkigt det är!!
Nog snackat, så här blev det:
Morgonens resultat visade minus två hekto, sammanlagt har jag då gått ner åtta hekto på 2,5 vecka:) Det går sakta men säkert neråt, nu har jag "bara" cirka 10 kg kvar!
 

13 kommentarer :

gunsan sa...

Härligt Marie, det ska gå sakta, det är ju det som är vitsen med kråksången;))

Nu i helgen så lär det bli lite fusk både här o där för mig, men det bjuder jag på ;))

Kramizzzz

nattugglan sa...

precis .. det ska gå sakta om det ska hållas.. annars är ju risken att man går op tillbaka.. Va kul att du va in hos mej o hälsade på!Jag försöker oxå att äta mera grönsaker..tur att jag tycker om allt...hihi.. o dopp har jag faktiskt försökt att lämna bort..men lovat mej själv att freda-lördag får jag ta en kakbit.. annars är risken så stor att allt blir så tröttsamt att jag slutar..O sockor.. de kan jag lova att du kan lära dej..min (vår) andra dotter i ordningen .. hon har ALDRIG handarbetat förr.. o nu stickar hon sockor på löpande band..hon ´lärde sej då hon hade fyllt 30...så köp garn o stickor.. kanske lite grövre att börja med..o så finns det böcker att låna el via google hittar du hur man gör..lycka till...

Vardag och flärd sa...

Gratulerar! Jag har inte gått ner ett enda hekto sen nyår trots att jag motionerar mer och äter nyttigare och mycket frukt och grönt! Varför blir det inget resultat? Snyft? Sitta på motionscykeln kan jag inte förmå mig att göra, måste träna ute. Så du kan vara glad, det är ju nästan 1 kg du gått ner!
Ha en fin helg!
Kram Eva

Amanda sa...

Sakta men säkert är nog bäst tror jag :)
Själv tar jag det mest lugnt och vilar min stackars fot som är blå! Så nån vägning för min del blir det inte nu!
Kan verkligen hålla med om att apelsinerna är supergoda!! Nyttiga och underbart goda :)

Kram!

Elzie sa...

Heja på Marie! Hejar på dig. Är också ute och går stavgång, men eftersom mitt ena ben är lite tjurigt efter en inflammation, så går det inte så fort och blir inte så långa rundor - än så länge!!
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

Marianne sa...

Va duktig du är:)Jag är fortfarande avis OCH imponerad på er som har karaktär och orken att genomföra och ha ett mål! Måste va kanon att va flera.
Jag sitter fortfarande still och har samma usla kondis:( men jag skyller mig själv, och jag ska bättra mig....jag ska bara....;)
Nu tänker jag iaf sjunka ner i soffan och ta mig ett glas rött med gubben min:)
Kram

ansepanse sa...

när jag använde mig av motionscykel satt jag och läste samtidigt, då går det mycket lättare och tiden går mycket fortare :) ett förslag
kramar och en fin fredagskväll

mariaikos sa...

Det är nog bara bra att gå ner sakta i vikt . Bra jobbat !
Man måste unna sig lite gott också .
Fina kulor i fattigmans-silver du fyndat .
Ha en fin kväll ♥
Kram ♥

Mamma till 4 sa...

Grattis till minuset!!
På måndag är det min tur, och jag hoppas på just tur nu. Men motionen har jag kommit igång med så rackarns om det inte händer nåt.
Tevlig kväll o kram ♥

Freja sa...

Så duktig du är! Jag försöker oxå gå ner, men tycker det är svårt att komma igång med promenader. Mörkt, kallt och halt skyller jag på....

Ewa`s Galleri sa...

grattis allt nedåt är positivt, men huvudsaken att man rör på sig och äter vettigt
ha en skön helg

Solstrimmor sa...

GRATTIS! Det går åt rätt håll... det ska gå sakta men säkert, du vill väl att det ska bli bestående, eller hur?

Ha en skön lördag.
Kram Eva-Mari

Yohanna i Las Palmas sa...

Detta går ju jättebra. Det kommer snart igång ska du se. Kroppen måste bara ställa om sig. Håll ut och börja inte fuska ;)

sv: Mäter mig gör jag bara en gång i månaden eller mer sällan. Vägning en gång i veckan. Man ska inte hänga upp sig för mycket på resultaten.
Sakta men säkert...

Nu ligger RL på nästa vecka uppe:
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/january/real-life-en-doft-fran-forr.html

Hälsningar
Yohanna