måndag 16 januari 2012

Resultat första veckan!

 Oj så många roliga saker man kan göra med schabloner, har fått
inspiration från så många fina bloggar. Tycker att de är så fina i sig
själv, så man kan ha dem stående eller liggande framme.
 Från det ena till det andra, nu kommer då resultatet av den första 
veckans träning av blod, svett och tårar;)
Minus fyra hg och jag har minskat sammanlagt tre cm, vilket jag inte
alls är nöjd med.
Jag vet ju att det bland annat beror på att det är den veckan i månaden,
 och som kvinna är det bara att gilla läget...
Men det är bara att ta nya tag, jag känner mig vansinnigt taggad!!
Jag har gått med stavar i fyrtio minuter på morgonen och cyklat i trettio. 
Vi är ju många som kämpar med vikten, bland annat Yohanna som 
har dragit igång "Operation fettsanering". Hon inspirerar och peppar,
 så skulle jag deppa ihop är det bara att kika in hos henne!

Nä... nog skrivet om vikt och träning, hädanefter blir det bara sånt
på fredagar när vi ska redogöra resultatet hos just Yohanna!!

10 kommentarer :

Yohanna i Las Palmas sa...

Kalas!
Jag hade ju gått ner 100 gram! ha ha ha.
Men det är bara att fortsätta, vi vet ju att resultatet kommer. Bättre sakta och säkert och stadigt frammåt (nedåt) en ge upp av tappad lust.

Hälsningar
Yohanna

PS Veckans real life är om matlagningen:
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/january/real-life-matlagning.html DS

Marianne sa...

Bara kämpa vidare! Jag är stor beundrare av er som orkar! Jag har inte viktproblem men konditionsproblem!!
Skämmigt säger jag bara, sockerberoende och skitlat!
Försöker jag lovar....-så pratar vi inte mer om det;)!
Ha en fortsatt trevlig dag:)
Kram Marianne

Vardag och flärd sa...

Grattis, du går åt rätt håll! Vad jag har förstått är det olika dagar och olika veckor hur vikten ändrar sig, men vad det beror på vet jag inte. Jag lyckas inte särskilt bra men jag går inte upp i alla fall.
Lycka till!
Kram Eva

MARIA I KOS sa...

Du får inte ha bråttom . Väg dig inte ofta .Sen har du kanske fått mer muskelmassa när du börjat träna .
Kram ♥

gunsan sa...

Få se nu vad du lyckas hitta på med dessa schabloner;))

Ja du, nu i helgen så blev det ju lite fusk, o idag tyckte jag synd om mig själv o det resulterade i en pepparkaka, attans också, men nu jädrars är jag på G igen;))

Hopp in i bilen o ner för att köpa sallad.........eller ska jag gå?????

kramizzzzzz

lotta sa...

Så bra att du kommit igång med träning. I januari behöver man något som stärker en i det kalla och snöiga. Lycka till! Kram LOtta

Tre Tanter sa...

Va duktig Du är som ligger i så! Lycka till med din träning och viktminskning nu.
Roligt att Du vill följa vår blogg!
Kram från Tre Tanter.

ansepanse sa...

jo men jag tycker att du ska vara nöjd, det är ju egentligen ganska mycket på bara en vecka :)
fin måndagslista, det där med att det blir ljusare är fin-fint
kramar

Sus sa...

Go lista som alltid :)

Måtta 3 cm mellan tumme och pek, det är faktiskt en hel del!
Sen väger faktiskt muskler mer än fett, glöm INTE det!
Heja heja!

Kraaaam

Fru Vallmo sa...

Vad duktig du är, jag ska också komma igång med lite mer motion.Schabloner är ju otrolig vacker, vart hittade du dem?
PS: Vilken söt Alfons! En så härlig bild, ännu roligare, när man läser texten. ;)
Ha en fin kväll
Kram
Ute