lördag 19 november 2011

I startgroparna

På min stege/hylla finns idel, ädel loppisfynd;)!

Ni som bor i södra Sverige och i princip har IKEA runt knutarna var ni än befinner er, ni kan nog inte fatta varför en som jag blir alldeles till mig i trasorna för att jag ska åka dit! Jäklar vilken lång mening det blev
Men närmaste varuhus ligger i Sundsvall dit det är tjugo mil, näst närmaste i Haparanda dit det är......ja, alldeles för långt! MEN (som Tony Irving brukar säga), om något år så öppnas ett i Umeå! ÄNTLIGEN (som Gert Fylking brukar säga).
Då blir det en tripp på bara åtta mil, herregud det är ju inget att snacka om. Åtminstone inte om man som jag är norrlänning!

8 kommentarer :

Malin sa...

Nä, uppe hos er så har man ju förstått att avstånden är längre, att 20 mil på något sätt inte är "lika långt" för er som för oss här nere. Hoppas du får en toppendag med en massa roligt inköpt!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Ha en trevlig dag på Ikea!
Shop ti'l you drop!
Kram kram

Amanda sa...

Nu hart jag nog strax över 10 mil till 2 olika IKEA, så det brukar bli en dags tur nån gång ibland. Men inom nått år öppnar det i Borlänge så då har jag bara 4 mil dit! Fast då får man ingen heldags-utflykt nå mer :/

Hoppas ni får en bra dag och att du kommer hem med massa skoj! :)
Själv ska jag överleva några trötta timmar till på jobbet!

Kram Amanda

Camilla sa...

Nä,precis....då får vi också Ikea alldeles bakom knuten ;)
För 8 mil....det är ju ingenting :)
Kram och hoppas att du tjänar mycket idag!

Susanne P sa...

Ja, jädrans vilket rännande det kommer att bli när Ikea kommer till grannbyn! ;)
Kram & ha en fin dag!

gunsan sa...

Ikea i Umeå, kan inte bli bättre, då kan jag putta in guben hos sonen o så plockar jag med mig sonhustrun till Ikea, guld;)))))

kramizzzzz

Sus sa...

Pinsamt!
Jag har inte varit de typ...4-5 milen bort på jättelääänge. Meeen;)-Jag har ju ingen bil.
Godkänt förfall??

Kraaam

mariaikos sa...

Hoppas du hade en trevlig shoppingdag på IKEA med många fynd.
Kanske besök hos småflickorna också .
Ha en fin kväll!
Kram ♥