torsdag 19 augusti 2010

Nya fynd igen

Dessa tre vikter...
...och denna hålslev...
...från Kockums, summa femtio spänn!!
En anordning som fotogenlyktan jag köpte tidigare ska hänga i.
Svart smide, me like!
Margit...
...och jag!


Idag var det alltså en träff på Tingsgården med Margit, tredje gången vi  möttes på vårt speciella fikaställe. Som tidigare så hade vi mycket att prata om, en timme gick väldigt fort.
Innan jag mötte upp med henne, tog jag en sväng till Kristinas Antik igen. Där såg jag sleven och vikterna, kände att de skulle jag gärna vilja ha. Eftersom priset inte var något att säga om, så var valet lätt!

När jag skulle gå hem igen kom världens skyfall, regnet studsade på gatorna. In på Åhléns och köpte ett paraply, kan säga som så att jag var inte den enda som hade samma ärende!
Nu ska jag laga till middag och ikväll blir det Ernst och Luther!

Ha det bra alla
Kram

8 kommentarer :

Bea sa...

Vilken tur att du har en sån söt och duktig hjälpreda i köket :)

Margit sa...

Tack för senast!!! Det var en trevlig timme igen, roligt att ännu en gång få träffas..och just på Tingsgårdens cafe´.
Jag vi blev nog lika blöta båda två...när vi gick därifrån..rann vatten runt hela ansiktet..och håret..och kläderna..
Jag har INTE hunnit lägga in dagens bilder, men GÅRDAGENS..är nu klart... Så fina dom blevdom du tog...och lagt in!!!

Kramen Marie!!!!

Sus sa...

Finfina fynd!
Ja, det regnar inte....det ööööser ner :(
Ens bästa vän just nu = paraplyt!
Kraaaaaaaaaaaam

livtaget sa...

Va roligt att träffa en bloggvän så där :)

Skogslyckan sa...

Det var verkligen fina ting till en mycket överkomlig peng!
Kram Pia

Roses & Angels sa...

Å så mysigt ni har haft det idag! SYND att jag inte kunde!! Ville ju så men det är svårt när man jobbar. Hoppas att du hälsade till Margit. Fina fynd! kram

Susanne P sa...

Vilka fina fynd du gjort!
Och så roligt att träffa Margit.
Sv. Japp. Grädde ska det vara!! :)
Kram

Bara Jag sa...

Du är lite av en samlare va :-) Jag imponeras av du alltid verkar fynda - jag vet ju inte ens vad jag tittar efter!