onsdag 10 februari 2010

Min nya vän!

En burk köpt på loppis

Närbild på locket


Min nya vän och arbetskamrat

Jag lovade i förra inlägget att ni skulle få träffa min nya vän, önskar verkligen att vi träffats tidigare. Vi möttes på Åhléns i lördags, det kändes rätt på en gång. Jag förstod att det skulle kännas roligare och lättare att jobba, att vi skulle komplettera varandra.
Tänk vad rätt jag hade, nu när jag klätt om fåtöljen har det gått "rarätt", som på räls, som smort, som en dans, you name it.
Mina damer och herrar, låt mig presentera: den böjda nålen!!

Snacka om revolution, i och för sig har den funnits på marknaden länge och det är jag som sent omsider upptäckt den.
Men att använda den när jag ska klä om möbler, allt blir så mycket lättare! Det har känts som ett "halleluja moment!"

Idag har jag gjort något som jag skulle ha gjort för länge sedan: beställt tid för synundersökning. Det har varit besvärligt när jag bl a skulle trä nålen, och vid läsning har det känts som jag skulle ha behövt längre armar.
Verkar vara ett priskrig mellan optikerna: "köp två för priset av ett" ,"köp tre par och betala för ett och dessutom 500 kronors rabatt"! Det är ju väldigt bra för oss konsumenter!!

Ha det bra alla
Ajöss

1 kommentar :

Solgården Butik och Café sa...

du lyckades ju gallant med "omklädningen" Blev ju kanon snyggt ju´!!!!