torsdag 28 januari 2010

Vit färg

Fel färg... Jag har påbörjat ett projekt som jag tyvärr måste lägga ner ett tag, pga att jag är så jäkla förkyld.

Vi har en sorts hall uppe, det finns inga fönster där så det är ganska mörkt. Jag har möblerat med ett gammalt skrivbord, apotekardisk (tror jag det heter), fåtölj och en liten byrå.
Hallen användes tidigare som läshörna, men eftersom TV-rummet och två barnrum ligger bredvid, så har det inte varit så rofyllt precis.
Har länge tänkt att jag ska måla om möblerna vita (förstås) och klä om fåtöljen.
Det har länge stannat vid tanken, men häromdagen fick jag ett ryck och började. Lilla byrån är klar, medan skrivbordet är påbörjat.
Tanken är förstås att det ska bli lite ljusare där. Jag är så jäkla less på den bruna, mörka och murriga stilen som 70-talshus har.
För att inte tala om furutrappan, åh vad jag skulle vilja få den omgjord.
I vitt förstås!!

Ha det bra alla
Ajöss

5 kommentarer :

livtaget sa...

Jag kan mer än gärna göra dig en fin bakgrund om du skulle vilja det... men jag kanske måste hjälpa dig att lägga in den, det är ganska klurigt om man inte riktigt vet vart koden ska in =D det är bara att säga till så fixar jag

Camilla sa...

Krya på dig!
Ha en underbar fredag.
Kram på dig!

Stattinskan sa...

Tänk ändå vad lite färg kan göra. Attans att du blivit förkyld men med tanke på att vädret åker berg- och dalbana är det kanske inte så konstigt! Krya på dig vännen! Kram

gunsan sa...

Först svar på din kommentar hos mnig:
Förstår dig så väl att du längtar, men vad skönt att kunna få vara hos de en hel vecka;)))).
Med tanke på hur mycket klockan var när jag skrev mmitt inlägg, så undrar jag då förstår "hur dags gick fru Marie o la sig igår" hihihi??
Kramizzzzz på dig!!

gunsan sa...

Hur har du det med din förkylning??
Vad ljust o fint det ska bli i den lilla hallen!!! Kramizzzzz