lördag 23 januari 2010

En dag i Umeå

Saga och Sanna var och tittade på det här idag i Umeå. De hade av sina äldre systrar fått biljetter i julklapp till den här musikalen.
Saga är ett riktigt HSM-fan, har sett alla filmer och kan sångerna utantill. Efteråt var de nöjda, tyckte att det var jättebra.

Innan så gick S&S med varsin syrra på olika affärer, de är inte intresserade av samma saker. De skulle få gå i de affärer som de gillade, alltså inte vara tvungna att gå i "vuxenaffärer", typ Hemtex!
Under tiden gick jag i vuxenaffärer, typ Hemtex, Lagerhaus, Hjärtero, Mias Lustgård! Efter Rebecca och Liza skjutsat S&S till musikalen, gick vi och kollade i alla möjliga affärer. Rebecca hittade saker till Alfons rum, men jag hittade faktiskt inte något speciellt.
Jo, jag var på Gina Tricot, gillar den affären och hittar alltid något att köpa. Idag köpte jag en rutig skjorta och en korallfärgad top, har tänkt använda dem till leggings.

På tal om leggings: modeindustrins gåva till kvinnan!!! Vilket underbart plagg!!! (J kallar det för långkalsonger, ha ha. kul) Varför jag älskar detta plagg beror på att jag knappt kan ha mina jeans längre, min växande mage tillåter inte det. Nej, beror inte på någon graviditet ( och vem försöker jag lura, herregud jag fyller snart 51!) utan på att dels har jag frossat under julhelgerna och dels på en ny medicin.

Som alla vet går inte sunt förnuft och känsla hand i hand. Jag vet att jag mår bra av medicinen men jag mår inte bra när jag går upp i vikt. Det är då det där med förnuft och känsla kommer in. Hoppas ni hänger med i mina tankegångar...

För att sammanfatta dagen: det infann sig en lyckokänsla när vi satt och fikade tillsammans, vilka underbara flickor J och jag har. Synd bara att Bea inte var med, då hade allt varit helt perfekt. Men jag har haft roligt, fått shoppa och gå och titta i affärer utan jäkt eller stress.

Ha det bra alla

Ajöss








3 kommentarer :

Camilla sa...

Låter som en kanon dag!
Leggings ÄR ett kanon plagg.
Jag är så glad att det blev mode.... igen.
Hoppas att den är här för att stanna :)
Ha det bra och kram på dig!

Bea sa...

förstår att ni saknat mig, svårt att inte göra det :P

gunsan sa...

Låter verkligen som en toppendag i Umeå!!

Kramizzzzz