torsdag 7 januari 2010

Dagens inköp

Jacka som är lila, syns inte så väl

Mina fyra fynd!!!


Detaljbild



Två av flaskorna placerade i en flaskhållare inköpt från webloppis Var inte på min vanliga second hand idag, låg alldeles för långt ifrån där jag parkerat. Det beror inte på att jag är lat, utan det var så fruktansvärt kallt i stan.
Istället blev det ett besök på "Kupan", ett mindre ställe men fynd gjorde jag ändå! De små flaskorna för 10 respektive 15:- och hyllan köpte jag för 20:-!!!!! Den ska målas vit och hängas upp någonstans, vet inte var än men det kommer jag nog på:)
När jag var på väg ut såg jag den större flaskan, som jag naturligtvis inte kunde motstå. 50 spänn för den. Sammanlagt 95:-, det kallar jag fynd!!

Sedan ser ni bloggerskan i egen hög person poserandes i sin nya jacka. Alltså jag höll på att bli galen! Tror jag har varit in på varenda affär i stan, till och med "Gummesons" fick besök av mig. Det fanns inte en vettig, snygg och relativt billig jacka i hela stan!
I ren desperation åkte jag in på "Strömsknallen" på väg hem, och vad ser jag??? Där hänger en vettig, snygg och relativt billig jacka och bara väntar på moi.
Provade först en röd, men eftersom large var för stor (obs: för stor!!) och det inte fanns någon medium, så blev det en lila istället.
Jag ville ha någon roligare färg än svart, mörkgrå och mörkblå, och det fick jag ju också!

Ni förstår väl att jag är mycket nöjd med dagen, och än bättre blev det när jag fick pussa på Alfons också!

Ha det bra alla
Ajöss




1 kommentar :

Camilla sa...

Stömsknallen...det är grejjer det :)
Snygga fynd du gjorde.
Ha det bra och kram på dig!