tisdag 22 december 2009

Om inget särskilt

Begynnelsebokstäverna i våra döttrars namn...

Snart har vi alla samlade, Bea med familj är på väg hem till Norrland.
Det är ett tag sedan jag träffade dem, mycket har hänt med Lines utveckling under den tiden. Hon blir 16 månader idag, så det finns nog mycket bus i hennes blick!

Saga och Sanna går bara i skolan till 10.30 idag, skönt för dem med jullov! Märks att de börjar bli äldre, svårare få dem i säng på kvällen och ur säng på morgonen.
Idag ska Rebecca komma och hämta dem, de ska sova hos henne i natt. I morgon ska lilla julafton firas med tillverkning av julgodis, de ska spela Bingolotto och på kvällskvisten kommer tomtenissen med paket till var och en!

Nu ska jag få på mig lite mascara och sånt tjafs, vill inte se ut som jag känner mig (som en väldigt trött 50-åring!) I vanliga fall är jag i sinnet cirka 29 år, blir förvånad de dagarna när jag tittar i spegeln. Bilden där stämmer inte alls överens med min mentala ålder, och värre lär det bli med åren!
Ja, det är tidens gång, alla blir vi äldre, men inte alla gånger klokare!
2 dagar kvar
Ajöss

4 kommentarer :

Camilla sa...

Jag måste också lägga på mig lite smink.
Då jag skulle hämta tjejerna på skolan mötte jag Mona.
-Vad du ser trött ut utan smink,sa hon.
Och det är precis så jag känner mig utan smink.
Skrämmer väl slag på pensionärerna om jag kommer osminkad till jobbet ;)
Ha det bra och kram på dig!

Mona sa...

Du gjorde det Camilla. Men så blir det när jag är van att se smink på ditt face. :)
Ha en trevlig kväll Marie!
Jag höll förresten på att backa på dig på skolan. :)
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Här har ni en som ser trött ut jämt!
För jag målar mig nästan aldrig :)
Jag kanske ska börja med det, då tror folk att jag är 25. Moahahaha, vilken lustigkurre jag är!! Så lättlurad är nog ingen....
Kramen

Dansbandfrun sa...

Fina bokstäver! Det måste vara underbart att ha många barn och barnbarn runt sig nu vid jul! Ni kommer få det så härligt och ingen märker ens när du bloggar som sagt ;) kramar i massor!