söndag 27 december 2009

Mormors gullunge



Idag kom hon till oss igen, Linegumman alltså. Hon och hennes föräldrar får verkligen flyga och flänga fram och tillbaka i dessa juletider!
Vi bor i Husum, farmor i Angsta, farfar i Domsjö, gammelmormor och gammelfarfars i Ö-vik.
Det gäller verkligen att få allt att fungera, att de får med sig t ex snuttefilten när de har sovit hos farmor och sedan ska till oss och sova.
Line gör det verkligen bra, komma till nya ställen och nya människor. Hon ska acceptera att en tant säger att hon heter "mormor", en annan säger att hon heter moster Liza medan den tredje heter "farmor"!

Det har varit ytterligare en lugn dag idag. jag sov till 10.45 och det har väl inte hänt på femton år! I och för sig la jag mig 02.00, kan inte fatta att tiden går så fort när man sitter framför datorn.
Nu ska jag in och läsa bloggar, kul att läsa vad alla gör de här dagarna!
Ajöss


6 kommentarer :

Stattinskan sa...

Ja, tänk om arbetsdagarna flög fram i samma fart ;-D Såååå söt hon är :-) Kramar

♥ Carina ♥ sa...

Vilken sötnöt!!! Vilken sovmorgon du hade :) Smart! då kanske J hade hunnit skotta när du klev upp:)
Kramen

cecce sa...

Ja..tiden går verkligen fort framför datorn. Vips så flyger timmarna iväg!!:-)

Kram

Camilla sa...

Vilken goding.
Mormor upp i dagen ;)
Ha det bra och kram på dig!

Stattinskan sa...

Kikar in hos dig innan jag susar iväg till jobbet! Gid morgon och stor kram!

Susanne P sa...

Du verkar ha haft fullt upp ijul men ack så trevligt!
Vilken sötunge...man blir sugen på egna...ja, nu menar jag egna barnbarn!!!!
Kram!