onsdag 16 december 2009

Minnen...

Nu ramlar det in sms, avier och mindre paket. Det är slutruschen på inköpen som kommer, ibland vet jag inte vad det är eller till vem.
Är så himla mysigt så här dagarna innan jul, jag pyntar, slår in julklappar, tänder ljus och känner mig alltigenom julig.

Många julminnen dyker också upp, en grej ploppade upp i huvudet när vi diskuterade när granen skulle kläs.
Det var julen -89, jag nämner inga namn, vi kan kalla henne B. Hon var 3 år, kom in i köket och frågade vad det var som hon hade hittat. I handen höll hon en tampong och pedagog som jag var/är så svarade jag lite undanglidande. Om jag hade sagt vad den verkligen var till för, så hade skräckscenariot varit att hon hade försökt pilla dit den.
Det gick några timmar och sedan kom svärmor och hälsade på. Hon klär av sig ytterkläderna, småpratar, men sedan blir det alldeles tyst. Så hör jag:
-"Men vad i hela världen har ni hängt i julgranen"??
Då har lilla B ( smart redan då!) sett snöret på tampongen och med en treårings slutledningsförmåga fått det till att den skulle pryda granen!
Man ska inte vara dum...

8 dagar kvar
Ajöss

2 kommentarer :

Camilla sa...

Ha,ha!
Vilken syn.
Har ni det som tradition nu?
Ha det bra och kram på dig!

Stattinskan sa...

Hahaha ... inget dumt pyntningstips ;-D