onsdag 9 december 2009

Lite smått och gott...




Min älskade J hade ju gett mig köpstopp, och jag trodde ju inte att han la märke till om jag mot all förmodan skulle köpa något ändå. Men idag frågade han vad som stod på micron, jag såg ut som ett frågetecken "que"?, men sa att det råkade vara ett gammalt strykjärn.
Då log han på det där speciella sättet "men lilla gumman då", och då är det lugnt. Men i ärlighetens namn är det till 99,98% lugnt annars också, för antagligen har han resignerat.

Bilderna ovan är saker jag köpt den senaste månaden, saker som vi faktiskt behöver och inte kan vara utan.
T ex påsen. Helt perfekt att ha IKEA:s värmeljus i, för vem vill ha dem i oordning i något skåp? Inte jag i alla fall.
Brevförvaringen: perfekt att lägga dagens post i, då vet man var man har den. Annars försvinner viktiga räkningar eller andra brev i tidningshögen eller de ligger på någon bänk och det ser stökigt ut.

Slutsatsen av dessa två inköp är att jag vill ha ordning och reda och det är ju bara bra, vilken karl kan klaga på det??
Be mig bara inte förklara varför jag köpte docksängen, mandelkvarnen och strykjärnet!
Ajöss

2 kommentarer :

Camilla sa...

Varför köpte du docksängen, mandelkvarnen och strykjärnet ;)?
Ha det bra och kram på dig!

♥ Carina ♥ sa...

Det är bra att kunna ha svar på tal :)
Kramen