tisdag 22 december 2009

Ledsamt



Dan före dan före dopparedan får jag beskedet att min gulliga mamma inte kan fira jul med oss.

Nu låter det här väldigt allvarligt, och det är det också på sätt och vis.
Mamma ramlade för en vecka sedan, men tjurig som hon är så "häle" hon ut till idag.
Brorsan ringde några timmar senare när han hade varit med henne på akuten, och berättade att hon blivit inlagd och ska opereras.
Dagen före julafton!
Bara det känns ledsamt, men också att hon haft ont och besvärligt i en hel vecka. Att hon haft ett benbrott, men trott att det var en allvarlig stukning.

Jag kan ju inte påstå att jag brås på henne, jag har låg smärttröskel och gnäller för det minsta. Ändå har jag fött fem barn.
Starkt jobbat Marie!
Ajöss

3 kommentarer :

livtaget sa...

Det var tråkigt att höra om din mamma! men bra att dom gör nått så att hon slipper ha ont.

♥ Carina ♥ sa...

Det var tråkigt att inte hon kan vara med er på jul.
Hon måste vara en tålig, tjurig, liten Mamma, som har härdat ut så där länge.
Kram

cecce sa...

Nä...vad tråkigt att höra. Hoppas du trots allt får en riktigt, riktigt god jul och får umgås med dina nära och kära!
God Jul!!

Kramar