fredag 11 december 2009

Julklappslistan



Jag började med julklapparna redan i oktober, men idag tog jag storbörsen (J) med mig till stan och köpte de stora sakerna.
Oj, vad jag tyckte hundralapparna (och tusenlapparna) flyga all världens väg. Någonting annat som flög världens väg var balansen mellan ungarnas julklappar, alltså kostnadsmässigt. Men så är det alltid när J blandar sig i leken så här i slutet, han förstör alltid min noggrant uträknade lista. Men det ordnar sig, jag är van och brukar på nå't konstigt sätt ordna till det så det blir rättvist.
Nu märker jag att det verkar som mina barn sitter och räknar på hur mycket den och den har fått i julklappsväg, men så är det absolut inte! Det är bara för min egen skull, men samtidigt är det inte så att det ska stämma på kronan, men något så när i alla fall.

Det här om något är väl ett I-landsproblem??
13 dagar kvar
Ajöss

1 kommentar :

cecce sa...

God morgon!
Känner igen rättvisetänket! Inte så lätt alltid!

Var själv ute på en julklappsrunda igår och såg pengarna flyga all världens väg. Tur det bara är jul en gång om året!

Kram