söndag 20 december 2009

Granen står så grön och grann i stugan...








Ursäkta bildkvalitén, men jag får inget grepp om den där jäkla kameran. Jag får fortsätta skylla på att den är knäpp.

Nu sprider sig en underbar doft i huset, grandoft=jul. Jag skulle aldrig vilja ha en plastgran, men det är lätt att säga när det inte är jag som måste hugga en!

J har som uppgift att sätta fast belysningen, och idag var det (kors i taket) alldeles tyst när han gjorde det. Jag var för säkerhets skull inte i närheten, för det brukar bli långa haranger ibland. Dessutom vet jag med mig att det var jag som tog bort den, ibland har jag för bråttom så ordningen i kartongen brukar inte vara den bästa. Men tydligen hade jag gjort ett ordentligt jobb sist!

Julklapparna har börjat komma på plats, S&S är och kollar lite nu och då om det har kommit några nya. Än så länge har jag hittat två till mig själv, men har inte känt på dem än.

Nu är det dags för den stora tomteparaden, alla tomtar vi har ska placeras ut nu. Jisses, blir lika överraskad varje år att vi har så många.
Men än så länge finns det inga tomtar på loftet...
...tror jag i alla fall!

Ajöss

2 kommentarer :

Camilla sa...

Eftersom jag var allergisk mot granar när jag var liten är det nu en självklarhet att ha en plast gran.
Det fungerar lika bra :)
Ha det bra och kram på dig!

Stattinskan sa...

Jag tog också in granen i går och det doftar så jämingens gott! Jag ligger fortfarande efter rejält i julschemat men det får bli som det blir. Julklapparna måste bli färdiga i morgon i allafall! Här blev det en tidig morgon trots att en mindre sovmorron var inplanerad, 03.39 var det färdigsovit :-S! Godmorron och kram