lördag 19 december 2009

Ensam vaken



Det snöar ute och snart har ytterligare en dag gått. I mitt tycke svischar dagarna bara förbi, men kan tänka mig att för de yngre går det sakta!

Om några dagar kommer Line och hennes föräldrar från Eskilstuna, längtar så otroligt mycket efter dem! Då på julafton kommer J och jag att ha alla barn och barnbarn samlade, vad härligt!
I morgon ska granen kläs och i och med det börjar det bli spännande. J och jag brukar succesivt lägga ut julklapparna under granen, så de upptäcker nya paket lite nu och då. Spännande att se om det har kommit några nya just till dem. Måste erkänna att jag är där också och kollar. Skulle jag hitta någon till mig så måste jag skaka och känna hur tungt det är. Ja, jag erkänner: jag blir som ett barn så här innan jul, men jag tror inte att jag är ensam.

Nä, nu ska jag också gå till sängs.
Ajöss

1 kommentar :

Camilla sa...

Jag har fått min julkapp redan :)
Eller det är snart på gång: ett nytt badrum och en ny tvättstuga :)
Ha det bra i dag och kram på dig!